Canbus. Що це і навіщо воно потрібне у світі автосвітла

Історія створення Canbus
Саме поняття Can bus з'явилося в середині 80-х років минулого століття з легкої руки компанії BOSCH, яка перша запропонувала автовиробникам послідовну структуру обміну даними між пристроями: Controller Area Network - Can Bus. По суті, німецькі інженери запропонували не живити кожен електронний пристрій автомобіля окремо, а робити це послідовно ланцюгом, здійснюючи контроль їх роботи на "виході" і на "вході". На сьогодні більшість бортових автомобільних комп'ютерів здійснюють контроль над роботою приладів та пристроїв саме за цим принципом.
Отже, що таке Canbus у сегменті сучасного автосвітла?
Простіше розглянути на прикладі: Ви змінюєте у своєму автомобілі лампу розжарювання в протитуманній фарі на світлодіодну, світло хороше, лампа працює, а бортовий комп'ютер повідомляє про помилку: чому? Просто Ваша машина "пам'ятає", що в цій точці мережі має бути енергоспоживання 35 Ватів, а після заміни стандартної лампи на світлодіодну воно скоротилося до 7,5 Вата. Що робити? Збільшити навантаження на мережу в цій ділянці, поставити CanBus, щоб "обдурити".
Найчастіше Canbus (обманка) являє собою резистор опору. Багато виробників світлодіодних ламп вибудовують їх безпосередньо під час монтажу і такі лампи містять у назві абревіатуру Canbus. Але іноді цього буває недостатньо, а дуже розумні комп'ютери ще й відключають від живлення "дефектні" ділянки, просто гасять новенькі лампочки за кілька секунд.
Особливо примхливими в частині контролю роботи електроніки є автомобілі концерну Volkswagen Aktiengesellschaft Gmbh, їх навіть вивели в окрему VAG-групу автомобілів, під яку виробники автосвітла розробляють і виробляють особливі двоконтурні блоки Canceller, що включають не тільки резистор опору, але і конденсатори при зворотній перевірці, і взагалі мають досить складну структуру. І саме тому, коли ви живите ту чи іншу лампу, продавці часто уточнюють модель машини та рік випуску.
Avolt - з нами світліше!